Online foodmagazine voor iedereen. Recepten, tips en ideeën. Het recept voor vers en uitbundig tafelen. Eenvoudige gerechten zelf maken met verse ingrediënten van het seizoen.

Pure chocola kan hartaanval voorkomen

Regelhoogte instellen+- ALettergrootte instellen+- Print dit artikel
Pure chocola kan hartaanval voorkomen

Wie 10 jaar lang elke dag een reep pure chocola eet, loopt minder risico op hartaanvallen en beroertes. Het gaat dan wel om erg bittere chocola, met minstens 70 procent cacao.

Onderzoek onder 2013 Australiërs toonde aan dat het 70 dodelijke hartaanvallen kan voorkomen op elke 10.000 chocolade-eters in een periode van 10 jaar. ‘Deze donkere chocola kan een alternatief zijn voor of een aanvulling op medicijnen voor hartpatiënten’, stelde onderzoekster Ella Zomer van de Monash University in het British Medical Journal. Veel mensen blijken liever chocola te eten dan pillen te slikken.

Antioxidanten
Chocola met veel cacao dankt zijn voordelen aan de vele antioxidanten. Die verwijden de bloedvaten, waardoor de bloeddruk daalt. Hetzelfde effect werd gemeten bij groene thee en felgekleurd fruit zoals rode appels en bosbessen.

Deskundigen waarschuwden dat buitensporig veel chocola eten echter ook dik maakt, wat juist weer kan leiden tot hart- en vaatziekten. Maar de onderzoekers adviseren een chocoladieet te combineren met voldoende beweging.

Bron: Algemeen Dagblad

Lekker Tafelen
Lekker Tafelen. Passie voor lekker, gezond en vers eten van het seizoen.

0 reacties

Geen reacties Op dit artikel is nog niet gereageerd

Oeps, of.... niemand vond dit leuk, of..... niemand heeft gereagaard.

Pak je kans en laat het ons weten Leuk als je het deelt !

Praat erover mee of deel jouw tip

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Nieuws

Honingtomaten glansrijk het Lekkerste tomaatje van Nederland!

Honingtomaten glansrijk het Lekkerste tomaatje van Nederland!   0

We hadden het hier nog niet gemeld, maar al wel stiekem gevolgd. De verkiezing voor het lekkerste tomaatje van Nederland. Die verkiezing heeft inmiddels een uitslag. Die willen we natuurlijk [...]

Van onze lezers

Versmagazine

Volg je ons wekelijkse versmagazine al? Hieronder kun je inschrijven voor onze Lekker Tafelen tips!

Abonneer mij

Topblogs met recepten